VRÁTENIE TOVARU ZAKÚPENÉHO ONLINE V NEMECKU

Bratislava,

 

Dobrý deň, pred časom som si objednala darček pre svoju známu - textilný odev, ktorý som jej plánovala dať ako darček. Táto textília však nespĺňal moju predstavu, s ktorou som si túto vec objednávala, vyzerala inak ako na obrázku. Sama o sebe nebola vadná, chcem ju však vrátiť, ako mám postupovať, keď to bolo doručené z predajne v Nemecku. Ďakujem. Zuzana, Pusté Úľany.

V EÚ máte právo vrátiť tovar zakúpený online alebo prostredníctvom iných typov predaja na diaľku, napríklad telefonicky, prostredníctvom zásielkového predaja alebo od podomového obchodníka, do 14 dní a získať úplnú náhradu zaplatenej ceny. Môžete tak urobiť z akéhokoľvek dôvodu, aj keď len zmeníte svoj názor.

Štrnásťdňová lehota na zváženie sa neuplatňuje na všetky nákupy. K výnimkám patria:

  • letenky a lístky na vlak, ani na vstupenky na koncert, hotelové rezervácie, rezervácie áut na prenájom a stravovacie služby na konkrétny deň,
  • kúpa jedla a nápojov (v prípade pravidelných dodávok, napr. z mliekarne),
  • tovar vyrobený na objednávku alebo jasne personalizovaný tovar (napr. oblek na mieru),
  • zvukové alebo obrazové záznamy alebo počítačový softvér, ako sú napr. DVD, v uzavretom obale, ktoré boli po prevzatí rozbalené,
  • online digitálny obsah po začatí sťahovania alebo strímingu tohto obsahu, ak ste predtým súhlasili s tým, že strácate právo na odstúpenie od zmluvy po začatí jej plnenia,
  • tovar zakúpený od súkromnej osoby a nie od spoločnosti,
  • urgentné opravy a zmluvy o údržbe – ak napríklad zavoláte inštalatéra, aby opravil kvapkajúcu sprchu, nemôžete zrušiť práce po tom, ako ste sa dohodli na cene služby.

Lehota na zváženie sa skončí po 14 dňoch od prevzatia tovaru. V prípade zmlúv o poskytnutí služby uplynie lehota na zváženie po 14 dňoch od uzavretia zmluvy. Ak koniec lehoty na zváženie pripadne na deň pracovného pokoja, lehota sa predlžuje do nasledujúceho pracovného dňa.

Ako zrušiť nákup

Obchodníka musíte informovať o svojom rozhodnutí zrušiť nákup. Nestačí len tovar odoslať späť. Obchodník je povinný poskytnúť vám vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý môžete použiť, aby ste ho informovali o vašom rozhodnutí. Jeho použitie je však dobrovoľné. Obchodníka môžete informovať a zároveň mu môžete poslať tovar späť napríklad tak, že k tovaru, ktorý vraciate poštou, pridáte písomné vyhlásenie alebo obchodníkovi zašlete e-mail či vyplníte online návratný formulár na webovom sídle obchodníka.

Tovar nemôže byť použitý a musíte ho poslať späť do 14 dní odo dňa, kedy ste informovali obchodníka.

Niektorí obchodníci vám nebudú účtovať poplatok za vrátenie tovaru. Ak však musíte uhradiť poplatok v prípade, že sa rozhodnete objednávku zrušiť, musíte byť o tom vopred informovaný. Ak vás obchodník o tom neinformuje, náklady za vrátenie tovaru musí hradiť on sám. Nemusíte platiť žiadne ďalšie poplatky, o ktorých ste neboli informovaní.

V prípade objemného tovaru (napríklad veľké domáce spotrebiče alebo nábytok) vám obchodník musí poskytnúť aspoň odhad nákladov na jeho vrátenie. Objemný tovar kúpený mimo priestorov obchodníka, ako napr. z katalógu alebo od podomového predajcu, ktorý ste ihneď prevzali, však musí obchodník vždy vyzdvihnúť na vlastné náklady.

Vrátenie peňazí

Obchodník vám musí peniaze vrátiť do 14 dní od prijatia vašej žiadosti o zrušenie objednávky. Túto lehotu však môže obchodník predĺžiť v prípade, že tovar nedostal späť alebo nemá dôkaz o tom, že ste ho poslali.

Vo vrátenej kúpnej cene musia byť zahrnuté náklady na poštovné, ktoré ste zaplatili pri objednávke tovaru. Obchodník vám však môže účtovať náklady na dodanie tovaru, ak ste výslovne žiadali o neštandardné (napr. expresné) doručenie. 

Zdroj a viac informácii nájdete na: www.europa.eu/youreurope/citizens

ÁNO

Máte právo vedieť, že používame cookies, aby sme vám poskytovali stále lepšie služby. Súhlasíte?